Hvordan lage nye annonseutvidelser (ad extensions) i Google AdWords?
I dag fikk jeg spørsmål fra en kursdeltager om hvordan man oppretter nye annonseutvidelser (også kalt ad extensions), og da må jeg jo finne det ut. Det nye grensesnittet på AdWords er jeg ikke veldig vant med enda, så det tok litt tid. Men når jeg fikk hjelp fra AdWords-kursleder Alexander Tøgard i Hensikt.no klarte jeg å sende et forsinket svar til kursdeltageren.
Her er altså der du kan opprette nye annonseutvidelser i Google AdWords:
Som du ser går du inn på den relevante kampanjen, og velger “Annonser og utvidelser” i menyen. Klikker du på fanen “utvidelser” kan du da klikke på den store, blå pluss-knappen og opprette en ny utvidelse.
Annonseutvidelser bruker man til å legge inn for eksempel telefonnummer, site links (undermenypunkter i annonsen) eller pris i tilknytning til sine AdWords-annonser, og de har en tendens til å øke klikkraten på de annonsene det gjelder.
Her ser du noen annonseutvidelser i bruk på norske AdWords-annonser:
Har du lyst til å lære mer om AdWords? Vi i Webgruppen har kurs i dette og andre emner rundt digital markedsføring.