Mye nytt fra Facebook
Facebook kunngjorde Timeline for bedrifter og sponsede historier i nyhetsfeeden på Facebook Marketing Conference i New York 29. februar.
Timeline for bedrifter
Personlige profiler har lenge hatt mulighet til å lage sidene sine med timeline-layout. Det var ventet at Facebook nå ville kunngjøre at timeline også blir gjort tilgjengelig for Pages (“fan-sider”). Det skjedde da også. Flere selskaper har allerede hatt denne layouten i beta, og du kan se eksempler på dette for eksempel på Facebook-siden til Butterfinger.
Facebook Reach Generator
Den neste store nyheten er Facebook Reach Generator; bedriftsoppdateringer i nyhetsfeeden. Facebook er opptatte av å poengtere at dette ikke er annonser, men “stories”, altså redaksjonelle oppdateringer.
Facebook Reach Generator er et system for å spre de redaksjonelle oppdateringene ut i høyrespalten (noe som jo allerede er mulig med automatiske annonser for innlegg), ut i nyhetsfeeden på både PC, nettbrett og mobil, og dessuten ut i log-out siden. (Ja, Facebook har en.)
Mike Hoefflinger, Director of Global Business Marketing i Facebook, presenterer Facebook Reach Generator på Facebook Marketing Conference i New York 29. mars 2012.
Rett etter denne kunngjøringen, offentliggjorde Petter Høie i Facebook i Norge på Twitter at Reach Generator ikke vil være tilgjengelig i Norge med det første. Det er vel likevel bare et spørsmål om tid før tilbudet blir tilgjengelig også her.
PS: Petter Høie kommer på Webforum 15. og 16. mars, og vil ventelig da fortelle mer om hvordan disse nyhetene påvirker oss i Norge. Har du ikke kjøpt billetter enda, kan du melde deg på til Webforum 2012 nå.